W programie rozliczysz sam podatek należny dla wybranych transakcji zakupowych, czyli wprowadzisz fakturę bez odliczenia VAT. Program obsługuje cztery przypadki: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, import usług spoza Unii Europejskiej, wewnątrzwspólnotowy import usług oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie środka trwałego.
Jak rozliczyć wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów?
Żeby rozliczyć nabycie towarów, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
- Dodaj kategorię jako kosztową i wskaż w polach Odliczenie VAT oraz Sposób rozliczenia VAT pozycję Należny. Uzupełnij stawkę podatku VAT.
- Wskaż utworzoną kategorię na formularzu faktury zakupu, a następnie zapisz i zaksięguj dokument.
W zakładce Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → JPK_V7 dokument wykaże się tylko w podatku należnym, w polach P_23 i P_24.
Jak rozliczyć import usług spoza Unii Europejskiej?
Żeby rozliczyć import usług spoza Unii, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
- Dodaj kategorię jako kosztową i wskaż w polach Odliczenie VAT oraz Sposób rozliczenia VAT pozycję Należny. Uzupełnij stawkę podatku VAT.
- Wskaż utworzoną kategorię na formularzu faktury zakupu, a następnie zapisz i zaksięguj dokument.
W zakładce Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → JPK_V7 dokument wykaże się tylko w podatku należnym, w polach P_27 i P_28.
Jak rozliczyć wewnątrzwspólnotowy import usług?
Żeby rozliczyć import usług z Unii, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
- Dodaj kategorię jako kosztową i wskaż w polach Odliczenie VAT oraz Sposób rozliczenia VAT pozycję Należny. Uzupełnij stawkę podatku VAT.
- Wskaż utworzoną kategorię na formularzu faktury zakupu, a następnie zapisz i zaksięguj dokument.
W zakładce Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → JPK_V7 dokument wykaże się tylko w podatku należnym, w polach P_29 i P_30.
Jak rozliczyć wewnątrzwspólnotowe nabycie środka trwałego?
Żeby rozliczyć nabycie środka trwałego, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
- Dodaj kategorię jako kosztową i wskaż w polach Odliczenie VAT oraz Sposób rozliczenia VAT pozycję Należny. Uzupełnij stawkę podatku VAT.
- Wskaż utworzoną kategorię na formularzu faktury zakupu, a następnie zapisz i zaksięguj dokument.
W zakładce Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → JPK_V7 dokument wykaże się tylko w podatku należnym, w polach P_23 i P_24.
Zaktualizowano