Żeby zaksięgować fakturę wewnątrzwspólnotowego nabycia środka trwałego i wykazać w deklaracji 100% VAT należnego oraz 50% naliczonego, wykonaj cztery czynności: dodaj kategorię księgową, wprowadź fakturę kosztową, a następnie dodaj dwa dokumenty wpisem bezpośrednim.
Jak utworzyć kategorię księgową?
Żeby utworzyć kategorię, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
- Uzupełnij wymagane pola, a w szczególności:
- Odliczenie VAT – wybierz wewnątrzwspólnotowe nabycie środka trwałego,
- Sposób rozliczenia VAT – wybierz należny.
- Kliknij Zapisz.
Jak wprowadzić fakturę kosztową?
Żeby wprowadzić fakturę, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij Dodaj koszt → Zarejestruj dokument.
- Zaznacz na formularzu faktury opcję Wewnątrzwspólnotowa.
- Wskaż kontrahenta z Unii Europejskiej.
- Wybierz w polu Kategoria kategorię przygotowaną w poprzedniej sekcji.
- Wskaż na pozycji stawkę VAT 23%.
- Uzupełnij pozostałe pola.
- Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Jak zaksięgować dokumenty?
W deklaracji JPK_V7 zobaczysz wpis po stronie podatku należnego w polach P_23 i P_24.
Jak wprowadzić drugi dokument?
Żeby wprowadzić drugi dokument, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Przejdź do zakładki Księgowość → Księgowanie dokumentów → Zaksięgowane koszty.
- Kliknij opcję Dodaj wpis.
- Odznacz na formularzu opcję Księgowanie do KPiR.
- Wybierz w polu Odliczenie VAT pozycję ZŚT odliczenie 100%.
- Uzupełnij pola Netto, VAT i Brutto. W polu VAT wpisz kwotę VAT w wysokości 50%.
- Kliknij przycisk Księguj.
W deklaracji JPK_V7 zobaczysz wpis po stronie podatku naliczonego w polach P_40 i P_41.
Jak wprowadzić trzeci dokument?
Żeby wprowadzić trzeci dokument, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Przejdź do zakładki Księgowość → Księgowanie dokumentów → Zaksięgowane przychody.
- Kliknij opcję Dodaj wpis.
- Odznacz na formularzu opcję Księgowanie do KPiR.
- Wybierz w polu Odliczenie VAT pozycję podatek od wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu.
- Uzupełnij pola Netto, VAT i Brutto. W polu VAT wpisz kwotę VAT w wysokości 100%.
- Kliknij przycisk Księguj.
W deklaracji JPK_V7 zobaczysz wpis po stronie podatku należnego w polu P_35.
Zaktualizowano