Jak wypełnić poszczególne pola deklaracji JPK_V7?

W poniższej tabeli znajdziesz opis wszystkich pól deklaracji JPK_V7 wraz z informacją, które z nich program wypełnia automatycznie, a które uzupełniasz sam. Przy pozostałych pozycjach znajdziesz odnośnik do szczegółowej instrukcji.

Pozycja deklaracji Opis pozycji Instrukcja wypełniania
1 Identyfikator podatkowy NIP podatnika Program pobiera z Dane i ustawienia → Dane firmy
A. MIEJSCE I CEL SKŁADANIA DEKLARACJI
6 Urząd skarbowy, do którego adresowana jest deklaracja Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Ustawienia podatkowe
1061 e-Kod urzędu skarbowego Program uzupełnia pole automatycznie
7 Cel złożenia formularza Pole wypełniane automatycznie podczas generowania deklaracji lub korekty deklaracji
B. DANE IDENTYFIKACYJNE PODATNIKA
8 Rodzaj podatnika Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Dane podatnika/Ubezpieczonego
9 Nazwa pełna / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Dane podatnika/Ubezpieczonego
1091 e-Nazwa pełna / Nazwisko Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Dane podatnika/ Ubezpieczonego
1092 e-Pierwsze imię Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Dane podatnika/Ubezpieczonego
1093 e-Data urodzenia Program pobiera z Dane i ustawienia → Deklaracje → Dane podatnika/Ubezpieczonego
C. ROZLICZENIE PODATKU NALEŻNEGO
10 Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, zwolnione od podatku Dla podatnika VAT |L|https://szybka.zendesk.com/hc/pl/articles/38967488211090 Dla podatnika zwolnionego z VAT |L|https://szybka.zendesk.com/hc/pl/articles/38967504063122
11 Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium kraju Instrukcja
11 i 12 Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium kraju / w tym świadczenie usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy Instrukcja
13 Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 0% Instrukcja
14 w tym dostawa towarów, o której mowa w art. 129 ustawy Funkcjonalność w trakcie przygotowania
15 i 16 Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 5% Instrukcja
17 i 18 Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 7% albo 8% Instrukcja
19 i 20 Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 22% albo 23% Instrukcja
360 Wartość podatku od niewróconej kaucji, którą płaci Płatnik Instrukcja
21 Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów Instrukcja
22 Eksport towarów Instrukcja
23 i 24 + 42 i 43 Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów + Nabycie towarów i usług pozostałych Instrukcja
23 i 24 + 40 i 41 Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów + Nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych Instrukcja
25 i 26 + 42 i 43 Import towarów podlegający rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy Instrukcja
27 i 28 + 42 i 43 Import usług z wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy + Nabycie towarów i usług pozostałych Instrukcja
29 i 30 + 42 i 43 Import usług nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy + Nabycie towarów i usług pozostałych Instrukcja
31 i 32 + 42 i 43 Dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art.17 ust. 1 pkt 5 ustawy Instrukcja
33 Wysokość podatku należnego od towarów objętych spisem z natury o którym mowa w art. 14 ust. 5 ustawy Instrukcja
34 Wysokość zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących o którym mowa w art. 111 ust. 6 ustawy Instrukcja
35 Wysokość podatku należnego od wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu, wykazana w wysokości podatku należnego z tytułu określonego w P_24 podlegająca wpłacie w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 3, w zawiązku z ust. 4 Instrukcja
36 Wysokość podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 103 ust. 5aa, podlegająca wpłacie w terminach, o których mowa w art. 103 ust. 5a i 5b ustawy Instrukcja
37 Łączna podstawa opodatkowania Program uzupełnia pole automatycznie
38 Razem podatek należny Program uzupełnia pole automatycznie
D. ROZLICZENIE PODATKU NALICZONEGO
39 Kwota nadwyżki z poprzedniej deklaracji Instrukcja
40 i 41 Nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych Instrukcja
42 i 43 Nabycie towarów i usług pozostałych Instrukcja
44 Korekta podatku naliczonego od nabycia środków trwałych Instrukcja
45 Korekta podatku naliczonego od pozostałych nabyć Instrukcja
46 Korekta podatku naliczonego, o której mowa w art. 89b ust. 1 ustawy Instrukcja
47 Korekta podatku naliczonego, o której mowa w art. 89b ust. 4 ustawy Instrukcja
48 Razem kwota podatku naliczonego do odliczenia Pole wypełniane automatycznie
E. OBLICZENIE WYSOKOŚCI ZOBOWIĄZANIA PODATKOWEGO LUB KWOTY ZWROTU (w zł)
49 Kwota wydatkowana na zakup kas rejestrujących, do odliczenia w danym okresie rozliczeniowym pomniejszająca wysokość podatku należnego Instrukcja
50 Kwota podatku objęta zaniechaniem poboru Instrukcja
51 Wysokość podatku podlegającego wpłacie do urzędu skarbowego Program uzupełnia pole automatycznie
52 Kwota wydatkowana na zakup kas rejestrujących, przysługująca do zwrotu w danym okresie rozliczeniowym Instrukcja
53 Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym Program uzupełnia pole automatycznie
54 Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy wskazany przez podatnika Instrukcja
Zwrot:
540 na rachunek VAT rozliczeniowy podatnika w terminie 15 dni Zaznaczamy gdy mamy kwotę do zwrotu |L|https://szybka.zendesk.com/hc/pl/articles/38967448668946 za pomocą formularza - Instrukcja|
55 na rachunek VAT, o którym mowa w art. 87 ust. 6a ustawy Instrukcja
56 na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 25 dni wart. 87 ust. 6 (25 dni) Instrukcja
560 na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 40 dni Instrukcja
57 na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 60 dni Instrukcja
58 na rachunek rozliczeniowy podatnika w terminie 180 dni Instrukcja
59 Zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych Instrukcja
60 Wysokość zwrotu do zaliczenia na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych Instrukcja
61 Rodzaj przyszłego zobowiązania podatkowego Instrukcja
62 Wysokość nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy Program uzupełnia pole automatycznie
F. INFORMACJE DODATKOWE
63 Podatnik wykonywał w okresie rozliczeniowym czynności, o których mowa w art. 119 ustawy Instrukcja
64 Podatnik wykonywał w okresie rozliczeniowym czynności, o których mowa w art. 120 ust. 4 lub 5 ustawy Instrukcja
65 Podatnik wykonywał w okresie rozliczeniowym czynności, o których mowa w art. 122 ustawy Instrukcja
66 Podatnik wykonywał w okresie rozliczeniowym czynności, o których mowa w art. 136 ustawy Instrukcja
660 Podatnik ułatwił w okresie rozliczeniowym dokonanie czynności, o których mowa w art. 109b ust. 4 ustawy Instrukcja
67 Podatnik korzysta z obniżenia zobowiązania podatkowego, o którym mowa w art. 108d ustawy Instrukcja
68 Wysokość korekty podstawy opodatkowania, o którym mowa w art. 89a ust. 1 ustawy Instrukcja
69 Wysokość korekty podatku należnego, o którym mowa w art. 89a ust. 1 ustawy Instrukcja
70 Uzasadnienie przyczyn złożenia korekty Instrukcja

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0