Jak zaksięgować ulgę na złe długi dla podatku należnego?

W programie zaksięgujesz ulgę na złe długi dla podatku należnego. Z tego artykułu dowiesz się, jak zrobić to dla niezapłaconych oraz dla uregulowanych należności.

Jak zaksięgować niezapłacone należności?

Żeby zaksięgować ulgę dla niezapłaconych należności, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Wybierz w menu Księgowość → Księgowanie dokumentów.
  3. Kliknij w zakładkę Zaksięgowane przychody.
  4. Kliknij Dodaj wpis.
  5. Zobaczysz okno Wpis bezpośredni. Uzupełnij pola:
    • Typ dokumentu,
    • Numer dokumentu,
    • Kontrahent,
    • Miesiąc księgowy,
    • Data wystawienia,
    • Data wykonania usługi/dostawy,
    • Termin płatności.
  6. Wyłącz zaznaczenie przy opcji Księgowanie do KPiR.

    Wyłączona opcja Księgowanie do KPiR na formularzu wpisu
    Kliknij na obraz, żeby powiększyć
  7. Wprowadź wartości w polach Netto, VAT i Brutto, w części Księgowanie Rejestru VAT.
  8. Wybierz w polu Odliczenie VAT pozycję korekta VAT z tyt. niezapłaconych należności.

    Wybór opcji korekta VAT z tyt. niezapłaconych należności w polu Odliczenie VAT
    Kliknij na obraz, żeby powiększyć
  9. Kliknij przycisk Księguj.
  10. Przejdź do Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe i wygeneruj deklarację JPK_V7.

Wartości z wpisu zobaczysz w deklaracji JPK_V7, w polach odpowiadających konkretnym stawkom, na przykład P_19 i P_20, w polach P_68 i P_69 oraz w polach K_19 i K_20.

Pola P_19 i P_20 w deklaracji JPK_V7
Kliknij na obraz, żeby powiększyć
Pola P_68 i P_69 w deklaracji JPK_V7
Kliknij na obraz, żeby powiększyć
Pola K_19 i K_20 w części ewidencyjnej
Kliknij na obraz, żeby powiększyć

Jak zaksięgować uregulowane należności?

Żeby zaksięgować ulgę dla uregulowanych należności, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Wybierz w menu Księgowość → Księgowanie dokumentów.
  3. Kliknij w zakładkę Zaksięgowane przychody.
  4. Kliknij Dodaj wpis.
  5. Zobaczysz okno Wpis bezpośredni. Uzupełnij pola:
    • Typ dokumentu,
    • Numer dokumentu,
    • Kontrahent,
    • Miesiąc księgowy,
    • Data wystawienia,
    • Data wykonania usługi/dostawy,
    • Termin płatności.
  6. Wyłącz zaznaczenie przy opcji Księgowanie do KPiR.

    Wyłączona opcja Księgowanie do KPiR na formularzu wpisu
    Kliknij na obraz, żeby powiększyć
  7. Wprowadź wartości w polach Netto, VAT i Brutto, w części Księgowanie Rejestru VAT.
  8. Wybierz w polu Odliczenie VAT pozycję korekta VAT z tyt. niezapłaconych należności.

    Wybór opcji korekta VAT z tyt. niezapłaconych należności w polu Odliczenie VAT
    Kliknij na obraz, żeby powiększyć
  9. Kliknij przycisk Księguj.
  10. Przejdź do Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe i wygeneruj deklarację JPK_V7.

Wartości z wpisu zobaczysz w deklaracji JPK_V7, w polach odpowiadających konkretnym stawkom, na przykład P_19 i P_20, oraz w polach K_19 i K_20.

Pola P_19 i P_20 w deklaracji JPK_V7
Kliknij na obraz, żeby powiększyć
Pola K_19 i K_20 w części ewidencyjnej
Kliknij na obraz, żeby powiększyć

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0