Jak zaksięgować wewnątrzwspólnotową dostawę towarów do pola P_21?

W programie zaksięgujesz transakcję wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów i wykażesz ją w deklaracji JPK_V7 oraz VAT-UE.

Zanim zaczniesz

Zapisz kategorię księgową. Żeby to zrobić, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorię.
  3. Uzupełnij na ustawieniach kategorii pola:
    • Kolumna KPiR,
    • Metoda rozliczenia podatku – Rozliczaj,
    • Metoda rozliczenia VAT – Rozliczaj,
    • Odliczenie VAT – wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
  4. Kliknij Zapisz.
Ustawienia kategorii księgowej dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
Kliknij na obraz, żeby powiększyć

Jak zaksięgować dostawę?

Żeby zaksięgować wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij przycisk Wystaw fakturę.
  3. Zaznacz opcję Faktura wewnątrzwspólnotowa.
  4. Wskaż kategorię księgową przygotowaną w poprzedniej sekcji.
  5. Uzupełnij dane kontrahenta.
  6. Uzupełnij pola dotyczące produktu. W polu Stawka VAT wskaż stawkę oo, czyli odwrotne obciążenie, albo 0%.
  7. Kliknij przycisk Wystaw.
  8. Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Jak zaksięgować dokumenty?

Po zaksięgowaniu dokumentu dane z faktury zobaczysz w deklaracji JPK_V7 w polu P_21 oraz w deklaracji VAT-UE w części C.

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0