Jak zaksięgować roczną korektę podatku VAT do pola P_44 albo P_45?

Z tego artykułu dowiesz się, jak wykazać korektę podatku od nabycia środków trwałych do pola P_44 albo zakupów pozostałych do pola P_45.

Jak zarejestrować roczną korektę?

Żeby wykazać wartość w polu P_44 albo P_45, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Wybierz w menu Księgowość → Księgowanie dokumentów.
  3. Przejdź do zakładki Zaksięgowane koszty.
  4. Kliknij Dodaj wpis.
  5. Uzupełnij na formularzu pola:
    • Typ dokumentu – faktura zakupu,
    • Numer dokumentu,
    • Oznaczenie dokumentu (JPK_V7) – WEW, czyli dokument wewnętrzny,
    • Oznaczenie KSeF (JPK_V7) – DI, czyli inny dowód niż faktura wystawiona za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur,
    • Data wystawienia,
    • Data zakupu,
    • Termin płatności,
    • Data zdarzenia,
    • Stawka – wybierz np,
    • VAT – wpisz kwotę.
  6. Wybierz w polu Odliczenie VAT jedną z opcji:
    • Korekta roczna podatku naliczonego od nabycia środków trwałych – żeby zaksięgować do pola P_44,
    • Korekta roczna - pozostałe zakupy – żeby zaksięgować do pola P_45.
  7. Kliknij przycisk Księguj.

Gdzie zobaczysz wartości w JPK_V7?

W części deklaracyjnej zobaczysz je w polach P_44 albo P_45.

Pola P_44 i P_45 w części deklaracyjnej
Kliknij na obraz, żeby powiększyć

W części ewidencyjnej zobaczysz je w polach K_44 albo K_45.

Pola K_44 i K_45 w części ewidencyjnej
Kliknij na obraz, żeby powiększyć

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0