W programie rozliczysz dokumenty sprzedaży i zakupu metodą kasową. Dotyczy to wszystkich typów dokumentów, również dodanych przez OCR.
Jak włączyć metodę kasową na stałe?
Żeby włączyć metodę kasową dla wszystkich dokumentów, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Mały podatnik i rozliczenie VAT metodą kasową.
- Zaznacz opcję TAK.
- Kliknij przycisk Zapisz.
Po tej zmianie na formularzu faktury metoda kasowa będzie zaznaczona domyślnie.
Jak włączyć metodę kasową dla jednego dokumentu?
Żeby włączyć metodę kasową dla wybranego dokumentu, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Kliknij Wystaw fakturę albo Dodaj koszt → Zarejestruj dokument.
- Zaznacz pole Metoda kasowa.
Jak rozliczyć dokument metodą kasową?
Żeby rozliczyć dokument, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Upewnij się, że na formularzu faktury jest zaznaczona Metoda kasowa.
- Wystaw fakturę sprzedaży zgodnie z instrukcją Jak wystawić i wysłać fakturę? albo wprowadź fakturę zakupu zgodnie z instrukcją Jak wprowadzić fakturę kosztową?
- Dodaj płatność do faktury zgodnie z instrukcją Jak dodać płatność do faktury?
- Przejdź do Księgowość → Księgowanie dokumentów → Księguj przychody albo Księguj koszty i zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Jak zaksięgować dokumenty?
Jak status płatności wpływa na księgowanie?
Gdy faktura jest:
- niezapłacona – zobaczysz wartość dokumentu tylko w KPiR,
- zapłacona częściowo – zobaczysz wartość dokumentu w KPiR, a zapłaconą część w Rejestrze VAT,
- zapłacona – zobaczysz wartość dokumentu w KPiR oraz w Rejestrze VAT.
Jak zaktualizować płatność zaksięgowanego dokumentu?
Żeby zaktualizować płatność, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Przejdź do Księgowość → Księgowanie dokumentów → Zaksięgowane przychody albo Zaksięgowane koszty.
- Odszukaj dokument na liście i kliknij przycisk Edytuj.
- Kliknij przycisk Aktualizuj sekcję Rejestru VAT.
- Kliknij przycisk Księguj.
Ważne!
Gdy przy dokumencie widzisz tylko przycisk Podgląd zamiast Edytuj, okres rozliczeniowy jest zamknięty. Kliknij Otwórz miesiąc i wróć do dokumentu.
W zakładce Zaksięgowane przychody albo Zaksięgowane koszty przy edytowanym dokumencie zobaczysz datę oraz kwotę VAT zgodną z dodaną płatnością.
Zaktualizowano