Jak dodać środek trwały, który jest w trakcie amortyzacji?

Skorzystaj z tej instrukcji, gdy dodajesz środek trwały już amortyzowany, na przykład przy przenoszeniu danych z innego programu księgowego.

Jak dodać środek trwały?

Żeby dodać środek trwały w trakcie amortyzacji, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Wybierz w menu Księgowość → Środki trwałe.
  3. Kliknij przycisk Dodaj środek trwały.
  4. Zobaczysz formularz Dodaj środek trwały. Zaznacz jedną z opcji: ST - Środek trwały albo WNiP - Wartość niematerialna i prawna.
  5. Uzupełnij dane w części Dokumenty zakupu:
    • wpisz ręcznie Numer zakupu, Datę zakupu oraz Wartość albo kliknij ikonę lupy i wybierz fakturę z listy dokumentów,
    • uzupełnij pole Suma odpisów amortyzacyjnych na koniec poprzedniego roku, jeśli środek trwały jest amortyzowany dłużej niż rok. Wpisz sumę odpisów na koniec roku poprzedzającego rok rozpoczęcia amortyzacji w programie,
    • uzupełnij pole Suma odpisów amortyzacyjnych w bieżącym roku, jeśli w danym roku odpisy są już wygenerowane.
  6. Uzupełnij dane w części Dane ogólne:
    • zaznacz opcję Numeracja ręczna, jeśli chcesz nadać własny numer,
    • uzupełnij pole Nazwa,
    • wskaż daty w polach Data zakupu środka trwałego oraz Data przyjęcia na stan,
    • wybierz w polu Rozliczany od miesiąc, od którego chcesz wykonywać odpisy,
    • uzupełnij pole Miejsce użytkowania,
    • uzupełnij opcjonalnie pola Grupa środka trwałego oraz Numer seryjny.
  7. Uzupełnij dane w części Amortyzacja:
    • wskaż odpowiednią pozycję w polu Klasyfikacja środka trwałego,
    • wybierz rodzaj amortyzacji w polu Metoda amortyzacji,
    • wpisz wartości w polach Stawka amortyzacyjna oraz Współczynnik amortyzacji,
    • wybierz okres w polu Okres naliczania odpisów.
  8. Kliknij przycisk Zapisz.

Ważne!

Z listy faktur wybierzesz również dokument, który nie jest zaksięgowany.

Ważne!

Przykład: chcesz kontynuować odpisy od marca. W polu Suma odpisów amortyzacyjnych na koniec poprzedniego roku wpisz sumę odpisów na 31 grudnia roku poprzedniego, a w polu Suma odpisów amortyzacyjnych w bieżącym roku sumę odpisów za styczeń i luty.

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0