Z tego artykułu dowiesz się, jak rozliczyć ulgę podatkową PIT-0 na deklaracji PIT-36 oraz PIT-36L.
Zanim zaczniesz
Upewnij się, że w programie masz zaznaczoną jedną z trzech opcji w Dane i ustawienia → Deklaracje → Ustawienia podatkowe → Ulga podatkowa PIT-0:
- PIT-0 dla seniora,
- PIT-0 dla rodziny,
- PIT-0 z tytułu ulgi na start.
W trakcie roku podatkowego, gdy generujesz PIT-5 albo PIT-5L, program uwzględnia tę ulgę w wyliczeniach podatku do wysokości limitu, czyli kwoty 85 528 zł. To przychód nieopodatkowany, a zaliczka na podatek nalicza się dopiero po przekroczeniu tej kwoty.
Jak uwzględnić ulgę na deklaracji rocznej?
Żeby uwzględnić ulgę podatkową na deklaracji rocznej, wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
- Wybierz Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → Rozliczenia roczne.
- Wybierz rok w polu Rok.
- Wskaż w polu Typ deklaracji jedną z opcji: PIT-36 albo PIT-36L.
- Zobaczysz automatycznie zaznaczoną opcję w części D deklaracji:
- Pole 61 – ulga na powrót,
- Pole 63 – ulga dla rodzin 4+,
- Pole 65 – ulga dla seniorów.
- Zobaczysz też automatycznie wypełnione pole 75 w części D.
Jak ulga wpływa na załącznik PIT-B?
W załączniku PIT-B:
- program uwzględnia jedynie przychody opodatkowane, bez przychodów objętych ulgą PIT-0,
- w sekcji B, w polu 7, program nie wykazuje przychodów zwolnionych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 152–154 ustawy, czyli objętych ulgą na powrót, ulgą dla rodzin 4+ oraz ulgą dla pracujących seniorów.
Zaktualizowano