Jak zaksięgować wewnątrzwspólnotowy import usług do deklaracji VAT-9M?

Z tego artykułu dowiesz się, jak zaksięgować wewnątrzwspólnotowy import usług do pól 10 i 11 deklaracji VAT-9M.

Zanim zaczniesz

Włącz w programie obsługę deklaracji VAT-9M. Żeby to zrobić, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij w ikonę awatara w prawym górnym rogu i wybierz Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Ustawienia księgowe.
  3. Zaznacz w polu Podatnik VAT opcję Nie.
  4. Zaznacz pole Dokonuję zakupu usług poza PL i/lub dokonuję WNT.
  5. Kliknij przycisk Zapisz.

Jak zaksięgować fakturę?

Żeby zaksięgować dokument, wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij przycisk Wystaw fakturę.
  3. Zaznacz opcję Faktura wewnątrzwspólnotowa.
  4. Wybierz w polu Kategoria kategorię przeznaczoną do księgowania wewnątrzwspólnotowego importu usług. Gdy jej nie masz, dodaj ją zgodnie z instrukcją Jak dodawać kategorie księgowe i przypisywać je do dokumentów?
  5. Uzupełnij na ustawieniach kategorii pola:
    • Kolumna KPiR,
    • Metoda rozliczenia podatku – Rozliczaj,
    • Metoda rozliczenia VAT – Rozliczaj,
    • Odliczenie VAT – wewnątrzwspólnotowy import usług,
    • Stawka VAT.
  6. Uzupełnij dane kontrahenta.
  7. Uzupełnij pola dotyczące usługi. W polu Stawka VAT wskaż stawkę np.
  8. Kliknij przycisk Wystaw.
  9. Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Jak zaksięgować dokumenty?

Po zaksięgowaniu dokument wykaże się na deklaracji VAT-9M w polach 10 i 11.

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0