Aktualizacja luty 2026

Miło nam poinformować, że aplikacja szybkafaktura.pl została przygotowana do integracji z KSeF API 2.0. W tej aktualizacji udostępniliśmy najważniejsze zmiany i funkcjonalności, które wspierają zarówno wystawianie dokumentów, jak i ich odbiór oraz prawidłowe oznaczanie w rozliczeniach.

Co nowego?

1️⃣ Uwierzytelnienie w KSeF 2.0

Po połączeniu aplikacji szybkafaktura.pl z KSeF 2.0 możesz wystawiać faktury i odbierać dokumenty bezpośrednio w systemie.

Dostępne są dwie metody uwierzytelnienia:

MCU, czyli Moduł Certyfikatów i Uprawnień, to środowisko Ministerstwa Finansów służące do nadawania uprawnień do KSeF.

Ważne

Wszystkie ustawienia oraz uwierzytelnienia wykonane wcześniej w ramach KSeF 1.0 zostały wyłączone. Oznacza to konieczność ponownego przeprowadzenia uwierzytelnienia i konfiguracji ustawień dla KSeF 2.0.

2️⃣ Wystawianie faktur w trybie online i offline

W przypadku faktur przesyłanych do KSeF dostępny jest wydruk odwzorowujący komplet wprowadzonych danych, w tym również numer KSeF oraz kod QR identyfikujący dokument.

Gdy KSeF jest chwilowo niedostępny, możesz przygotować fakturę w trybie offline z odpowiednimi kodami QR. System umożliwia także nadawanie użytkownikom uprawnień do wystawiania takich dokumentów.

Faktury wystawione offline, do momentu nadania numeru KSeF, będą zawierały dwa kody QR:

  • kod służący do weryfikacji dokumentu,
  • kod potwierdzający certyfikat wystawcy.

Dodatkowe usprawnienie w obiegu dokumentów

Udostępniliśmy opcjonalny drugi poziom akceptacji w procesie obiegu dokumentów. Dzięki temu proces można rozbudować o etap akceptacji wstępnej, z przypisaniem pierwszego akceptanta dokumentu.

Pakiet usprawnień dla dokumentów wysyłanych do KSeF

Wprowadziliśmy również dodatkowe rozszerzenia dotyczące dokumentów przesyłanych do KSeF, tak aby zawierały wszystkie najważniejsze dane. Zmiany obejmują:

  • numer BDO na fakturze,
  • sekcję ustawień KSeF na dokumencie,
  • numer REGON/KRS na fakturze.

3️⃣ Deklaracje podatkowe – JPK_V7 i zmiany związane z KSeF

Dokumenty otrzymane po 1 lutego 2026 roku, które są księgowane i wykazywane w JPK_V7 od okresu 02/2026, powinny zawierać numer KSeF albo oznaczenie trybu wystawienia:

  • OFF
  • BFK
  • DI

Uwaga

Nawet jeśli nie masz obowiązku wystawiania faktur w KSeF, to w deklaracji za 02/2026 należy odpowiednio oznaczać dokumenty kosztowe właściwym atrybutem.

4️⃣ Pozostałe zmiany i usprawnienia

W ramach lutowej aktualizacji wdrożyliśmy również:

  • aktualizację parametrów ZUS na 2026 rok, w tym między innymi minimalnej składki zdrowotnej.

Zespół szybkafaktura.pl

Zaktualizowano

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0